Praktisk info

Du kan ringe hver dag i åbningstiden og bestille tid. I perioder er der travlt ved telefonen, hvorfor du med fordel kan benytte dig af selvbetjeningsmodulet og selv booke din tid.

Ved behov for lægelig vurdering samme dag – altså ved akut opstået sygdom – skal du kontakte os telefonisk. Vi har akutte konsultationer hver dag mellem 11-12 efter telefonisk aftale. Ved de akutte konsultationer vurderer vi kun den akutte problemstilling og konsultationen må forventes at være kort.

Vores akuttelefon er beregnet til akut uopsætteligt behov for lægehjælp, dvs. livstruende sygdom, og skal KUN benyttes, hvis det ikke er muligt at vente på almindelig telefonbesvarelse. Den skal IKKE benyttes ved receptfornyelser, forespørgsler om prøvesvar, tidsbestilling mm -og heller ikke til bestilling af tid samme dag. Vent i telefonen, sekretærerne skal nok besvare dit opkald. Vi beklager at der kan forekomme ventetid.

Ved behov for lægehjælp uden for åbningstiderne henviser vi til 1813.

Vær opmærksom på, at nogle ydelser ikke er dækket af sygesikringen (visse attester, udlands-vaccinationer m.m.).

Disse betales kontant eller via Mobile Pay. DANKORT MODTAGES IKKE.

OBS: Vi har ikke udlandsvacciner på lager, disse udskrives på recept i forbindelse med konsultation og kan hentes på apoteket.

 

MEDICIN OG RECEPTER

På app’en MEDICINKORTET kan du se din aktuelle medicin, som er registeret på Det Fælles Medicinkort af en læge. Du kan også se dine åbne recepter, det vil sige recepter, hvor du fortsat kan få udleveret medicin på apoteket. Sammen med de åbne recepter ser du også den medicin, du allerede har fået udleveret på apotek.