Praktisk info

 

Du kan ringe hver dag i åbningstiden og bestille tid. I perioder er der travlt ved telefonen, hvorfor du med fordel kan benytte dig af selvbetjeningsmodulet og selv booke din tid.

HUSK at du skal bestille tid hos den læge, der står på dit sygesikringskort eller hos uddannelseslægen.

Ved behov for lægelig vurdering samme dag – altså ved akut opstået sygdom – skal du kontakte os telefonisk. Vi har akutte konsultationer hver dag mellem 11-12 efter telefonisk aftale. Ved de akutte konsultationer vurderer vi kun den akutte problemstilling.

Vores akuttelefon er beregnet til akut uopsætteligt behov, dvs. livstruende sygdom, for lægehjælp, og skal KUN benyttes, hvis det ikke er muligt at vente på almindelig telefonbesvarelse. Den skal IKKE benyttes ved receptfornyelser, forespørgsler om prøvesvar, tidsbestilling mm -og heller ikke til bestilling af tid samme dag. Vent i telefonen, sekretærerne skal nok besvare dit opkald.

Ved behov for lægehjælp uden for åbningstiderne henviser vi til 1813.

Vær opmærksom på, at nogle ydelser ikke er dækket af sygesikringen (visse attester, udlands-vaccinationer m.m.).

Disse betales kontant eller via mobile pay. DANKORT MODTAGES IKKE.

OBS: Vi har ikke udlandsvacciner på lager.

 

MEDICIN OG RECEPTER

På app’en MEDICINKORTET kan du se din aktuelle medicin, som er registeret på Det Fælles Medicinkort af en læge. Du kan også se dine åbne recepter, det vil sige recepter, hvor du fortsat kan få udleveret medicin på apoteket. Sammen med de åbne recepter ser du også den medicin, du allerede har fået udleveret på apotek.